Tuesday 26 October 2010

@youpvanthek effect

Ik was een van de eersten in Amsterdam die digitale televisie nam via UPC. Als Engelsman wilde ik naar BBC Four kijken.

Het kostte me een paar euro per maand voor een paar extra kanalen inclusief de door mij begeerde begeerde BBC4. Echter ongeveer een jaar geleden is mijn digitale tv gestopt met werken. Sleutelen aan de mediabox en contact met UPC brachten niet het gewenste resultaat. Heb bleef eeuwig 15.06 op het scherm en niets kam eruit of ging erin.

Daarom heb ik in september 2009 de mediabox weggezet om er later naar te kijken wat tot gevolg had dat sindsdien ik alleen naar de analoge televisie konden kijken. Deze week hebben we besloten dat het tijd was om opnieuw te beginnen om alles aan de praat te krijgen maar toen ik bankafschriften controleerde, ontdekte ik dat ik nu € 10 betaald voor wat UPC noemt een “Royaal” pakket. Dit abonnement is blijkbaar ingegaan in april van dit jaar.
Ik was niet op de hoogte van enige verandering in mijn UPC televisie-abonnement, dus dit kwam als een schok. Vooral omdat wij al meer dan een jaar geen digitale TV hadden.
Ik nam een abonnement op UPC digitaal in 2006. Ik was en ben alleen geïnteresseerd in BBC Four. Hoe is het mogelijk dat mijn goedkope extra kanalen pakket werd omgezet in een UPC Royaal pakket zonder mijn medeweten tegen aanzienlijke hogere kosten voor mij?
Moet ik al die andere rare zenders voor lief nemen?

Youp - help me voordat ik ook twee jaar aan de lijn hang met UPC.

No comments:

Post a Comment